21 augusti: Dagen då Mellerudborna fick besök av Djurens Rätt

Med träningsvärk i benen, och en solbränna på utdelar-armen sätter jag mig här vid datorn för att rapportera till er om vår dag i Mellerud. Det var trappor, villaområden och torg och en massa Djurens Rätt-tidningar och Grön Glad Sommar. Jag ska nog inte bli brevbärare. Men jag gillar ändå tanken; Du kommer hem, trött och sliten efter jobbet. Fantasin är slut och magen kurrar. Du stapplar upp sista trappstegen, och när du öppnar dörren ligger där en liten present! Ett litet häfte med smaskiga vego-recept! Lyckan kommer åter. Du river åt dig en banan och går ner till affären där du lite snabbt och smidigt köper tzay, sojamjölk, bönor och gurka. Tonårsungen har redan tänt grillen när du kommer hem och tillsammans avnjuter ni det delikata resultatet av våra recept. Under middagen småpratar ni om hur fantastiskt gott det är med vegetarisk mat, så ni bestämmer er för att fortsätta på detta fina spår även nästa dag. Sojamjölken räcker ju även till frukost! Se där, vad bra. Djur är ju faktiskt inte mat.

Om du sedan vill läsa mer om veganism och hur du som konsument kan påverka djurs situation klickar du dig vidare här.

Och även om min fantasi rusade iväg en smula, för jag vet ju faktiskt inte vad som händer när Mellerudborna hittar våra spår på sin dörrmatta, så vet jag att det är en himla bra folder som jättemånga hushåll i staden invid Vänern har fått idag.

Varsågod! Hoppas ni får mycket nöje med den! Vi fick ju gilla läget i er fina stad under en dag, så nöjet är helt på vår sida.


image152
Anahita har nosat upp ett spår till en brevlåda.

I Dalsland med solbränna för djuren,

Hilda-Maria Sandgren
Turnécoach
Djurens Rätt
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback