20 juli: Fallens dagar i Trollhättan, del 1

-Ska du inte krama hönan? sa mamman till sitt barn om vår fina hönskollega Hönrietta.
-Näee, svarade barnet skräckslaget och gömde sig bakom sin mor, som då brast ut i ett högt och frustande skratt samtidigt som hon nästan tjöt "Nej du, det hade inte jag heller gjort!".

Det vill däremot väldigt många andra barn (stora som små) göra, och samtidigt som man befinner sig inne i den varma hönan, dansande och svettandes för att underhålla barnen, delar man ut tips till föräldrarna i form av informativa foldrar (som t ex vår kära Grön Glad Sommar och Hjälp oss hjälpa djuren).


image75
Helena och Hönrietta vid tältet. (foto: Daniel Johansson)

Vädret har varit mer än barmhärtigt mot oss och det är gött att folk är så peppade! Antalet leenden vi fått under dagen går inte att räkna. Barn vill klappa Hönrietta och hålla i en snygg Djurens Rätt-ballong och vuxna vill ha ett recepthäfte med smaskiga vegetariska tips. Och det får de så klart. För vi vill att så många som möjligt ska se vad som behöver göras och vad som faktiskt har gjorts.

Jag blir så glad av kommentarer som "Jaså, jaha, är det vegetariskt? Då är det klart att jag vill ha ett!" eller "Å, vad bra! Klart jag skriver på den här protestlistan!".

Ett antal stora tack jag bara måste leverera skickas till:
- Folkets Bio mittemot som låter oss använda deras toaletter eftersom vi gör ett "så beundransvärt jobb" (fett med pepp!).
- Second handaffären som gav oss galgar till Djurens Rätts t-shirts eftersom jag glömt våra hemma.
- Kakhuset i Vänersborg som låter oss bo i deras bageri över natten. Nygräddat bröd till frukost!
- Christoffer, Paul, Jenny, Helena och alla andra duktiga Djurens Rättare som gör ett helt grymt jobb!

Vi står, för övrigt, på Spannmålsgatan där folk strosar från centrum ner mot hamnen och tvärtom. Vi kommer att hålla till där imorgon också, så om du är i Trollhättan eller i trakterna runt omkring, tycker jag att du ska komma förbi vårt tält! Här kan du ta del av allt fantastiskt material vi har, kolla in våra nya t-shirts och pins, eller bara snacka om djurrätt och vad man kan göra åt eländet som stavas d-j-u-r-f-ö-r-t-r-y-c-k.

Hilda-Maria Sandgren
Turnécoach
Djurens Rätt
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Anahita

Hehe, jag letade ihjäl mig men jag fann er inte! En tjej i informationen sa att ni inte hade tält...skumt. Förövrigt, gött o övernatta i ett bageri!

2007-07-21 @ 01:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback