5 juni: Allum all day

Det var dags för turnéteam väst att lämna Göteborgs kommun för första gången i sommar. Färden gick ända till Partille och det köpcentret Allum, beläget ett par meter ovanför (!) motorvägen E20. Det finns en hel del att säga om vår heldag på Allum, men jag nöjer mig med några av godbitarna. Till exempel berättade den allra första personen jag pratade med på Allum att båda hans döttrar var medlemmar.

"- Tack, men den där tidningen har jag redan läst. Du kan ge den till någon annan i stället, nån som behöver den bättre."

Det kändes lite som ett omen. Nu är jag inte direkt skrockfull av mig, men en känsla av att dagen på Allum skulle kunna bli en bra dag infann sig tidigt och det blev aldrig något läge som gjorde att den känslan försvann. Att möta andra medlemmar tillhör något av det trevligaste med att vara på turné. Under dagen fick vi besök av närmare ett dussin medlemmar. Gulligast var den lille killen med skateboarden, som cirklade runt vår infodisk ett par varv innan han bromsade in lite nonchanlant vid tidningsstället.

Värt att veta är att köpcenter på vardagar, minus lunch och kväll, domineras av pensionärer, skolkids som har håltimme och föräldralediga med småbarn. Detta gör dem väldigt omväxlande att stå och informera i. Ena stunden snackar du med en kille som är 6, andra stunden är det en tjej som är 86. Mjölktänder vs löständer.

När vi packade ihop för dagen var vi sexhundra receptfoldrar lättare. Att vår Grön Glad Midsommar-folder regerar så här långt är ställt utom allt tvivel (jag lovar att ni ska kunna tanka hem den som PDF inom kort!). Dagens roligaste snedstreck mest intressanta kommentar kom från en man som blev synbart glad över att få den i sin hand och därefter utbrast "Afghanistan!". Tyvärr stannade han inte upp och utvecklade sina tankar för oss andra.

Och ni som blev medlemmar på Allum idag - varmt välkomna in i Djurens Rätt! Du som inte var där ska inte vara ledsen, du kan också bli medlem, missa inte möjligheten att gå med i Sveriges största djurrättsorganisation (gäller även killen som var grymt peppad, men hade en buss att passa!). Din hjälp och ditt stöd behövs. Klicka här för info om medlemskap.

Vi ses i Alingsås idag kl 10.15!

Benny Andersson
Kampanjchef
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback