10-12 juli: Västerviks Visfestival



Då var Västerviks Visfestival avslutad. Vi hade ställt upp vårt tält precis vid vattnet och en vackrare plats kunde vi inte stå på. Gänget som var med var Sanna och Josefin, båda från Västervik, samt Mira från Kalmar. Det var inte bara visfestivalbesökare som besökte oss. Då vi inte stod inne på musikområdet kunde vi prata med alla Västervikbesökare.  Sommarens finaste foldrar; Grön glad sommar, Hjälp djuren i Kina och Vägen till Vegoland spreds och många stannade till och diskuterade dem med oss.



En minnesvärd episod var när en tjej som hette Linda kom förbi och pratade med oss. Hon berättade om filmer hon sett där djur blir misshandlade. Vi tipsade henne att kolla in filmen Peacable Kingdom (se den här) från Tribe of Heart som bland annat visar en annan sida, nämligen hur djuren borde ha det. Hon kom tillbaka dagen efter och hade blivit väldigt berörd. "Den borde alla se", sa hon. Vi kan bara hålla med.


// Kristofer Sofroniou, turnécoach


Kommentarer
Postat av: Linda Olofsson

Hoppas ni kommer tillbaka nästa år oxå, ni skulle ha kommit nu till helgen när det är mc-dagarna här, sjuuukt mycket folk.

kul att jag va minnesvärd förresten :)



ha det bra!!

2008-07-23 @ 11:37:22
Postat av: F.

Hej. Jag hade missat att ni skulle komma till västervik om jag vetat hade jag kommit och kollat eller hjälpt till om der varit möjligt. Hoppas ni kommer tillbaka nästa år. :)

2008-08-14 @ 15:43:31
URL: http://frejaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback