17 juni: Grisproducenter och Djurens Rätt till Skövde

Inte kan väl Sveriges Grisproducenter få åka till Skövde mitt under Djurens Rätts sommarturné utan att få en motvikt mitt på Hertig Johans torg? Såklart inte! Medan grisproducenterna höll sin årsstämma i utkanten av stan packade turnéteamet upp tältet på det välbesökta torget i centrum. Med oss hade vi utställningen Walls of glass som ett bildspel. Har du inte sett fotografen Erik Lindegrens bilder från ett svenskt slakteri kan du göra detta på www.wallsofglass.se. För visst är det så, att om slakterierna hade väggar av glas skulle väldigt få människor äta kött.

Skövdeborna visade sig vara ytterst välvilligt inställda till djurrätt. Vi hade många besökare hela tiden, både nya, gamla och blivande djurrättare. Våra midsommarrecept var så poppis att cyklister kastade sig efter dem i farten, och det är inte så konstigt eftersom de är supergoda!

Rävmond var poppis som vanligt!
Rävmond var poppis som vanligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där!



Ni måste fråga om lov innan ni publicerar bilder på nätet! Jag frågade till och med om bilden skulle användas till något när den togs och då var svaret väldigt svävande och jag antog att det var i privat syfte. Eftersom ni inte var raka och ärliga tänker jag vara gnällig och försvara min integritet. Jag vill att ni tar bort denna snygga bild från er blogg och inte publicerar den i andra sammanhang heller utan att fåga mig om lov först.



/Mannen med skägget

2008-07-14 @ 12:07:59
Postat av: Peter

Hej Mannen med skägget. Bilden är borta.

2008-07-14 @ 12:47:44
Postat av: Anonym

Tack! Kämpa på!

2008-09-10 @ 19:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback