3 juli: Fredag på Sundsvalls Gatufest

Ännu en dag är över.

Jag sitter nu på Pipelines (Sundsvalls coola rockklubb, som jag just nu gör smygreklam för) kontor för att i lugn och ro få utlopp för de hyperaktiva känslor jag fått under dagen.

Det började med att kylan (som man trodde hade upphört att existera på den här planeten) hängde i luften på förmiddagen, regnet föll stilla över området under några korta stunden. Ett ypperligt tillfälle att värma sig i Ko-dräkten! Barnen blev glada över att få balonger, vi blev glada över föräldrarnas påskrifter på 8hours-listorna.

Framåt eftermiddagen sprack det upp och solen tittade fram. Folk blev som på nytt glada att få grillrecept!
Det har blivit en del nya faddrar, en stor mängd utdelade recept och massor med ifyllda 8hours-listor!

Ja vad mer ska man säga om dagen...? Jag väntar bara på att skriva undan allt detta självklara, så som att det har gått bra och att Djurens Rätt är bäst. Dagen har haft en händelse som med säkerhet står i centrum för oss alla (åtminstone för oss som är här på Gatufesten, kanske hypar jag det lite extra bara för att jag är så exalterad och inspirerad).

Det finns ett företag vid namnet Peak Experience, vilket det finns två fantastiska människor bakom. Peter Magnusson och Yashar Modiri bor båda i Södertälje men turnerar mestadels med företaget. Peak Experience sysslar med Bungy Jump, fallskärmshoppning, ballongflygning mm. och just i dagarna befinner de sig med bungy jump kranen här på Gatufesten!

Eftersom att de båda är trogna djurvänner har Camilla träffat dem vid de tillfällen våran turne korsat deras. Ganska oväntat hör jag denna Peter säga till oss övriga i tältet att "Camilla ska bara följa med mig på ett hopp men ni klarar er nog själva ett tag", varpå Camilla ser lite... livrädd ut! Inte långt efter det ser vi henne spännas fast i selen och hissas upp i kranen på 80 meters höjd!


CAMILLA!


Ett litet hopp för Djurens Rätt.
Ett stort hopp för Camilla.



Kicken!


Peter, Camilla och diplomet!

Något de vill promota med sitt äventyrs-företag är Hälsosamma Kickar, vilket jag tycker är väldigt fint! Dom har en fantastiskt fin syn på livet! Och inte bara sitt eget liv, utan också alla andras, och där inräknas djurens! En sjukt bra sak är också att dom helt väljer bort all sponsring från företag dom inte själva kan ställa sig bakom! De skulle aldrig, för vad som helst, tacka ja till att bli sponsrade av McDonalds, Scan, Carlsberg osv.

Vilka helhjärtade hjältar!

Den inspiration jag känner efter den här dagen kommer mycket ifrån just Peter, som berättade för mig om företaget, sin djurrättssyn och inställning till livet. Han berättade dessutom om en person (som jag inte tidigare hört talas om, men säkert många av er vet vem det är) vid namnet Dennis Pamlin. Tips från mig är att googla honom! Han verkar göra massa bra saker för både djur och miljö!

Ja, det var väl det. Jag hoppas att fler komma få träffa dessa människor och bli inspirerade! Om inte annat, googla, eller vad som helst! I deras sinnen finns mycket att hämta!

Imorgon ska vi köra 100% på att prata med människorna på festivalen, dela ut de resterande grillrecepten, fylla listorna och sprida allmänt vett till folket! Och som de sanna djurvänner Peter och Yashar är (det tåls att nämna ordet sanna djurvänner åter igen, finns det något bättre?) får vi som står i Djurens Rätt-tältet hoppa gratis! Imorgon återstår det att se vilka som vågar! Jag känner lite att det inte går att sumpa chansen, men som Camilla sa; Man önskar nästan lite att man inte får chansen då slipper man missa den...

Hoppas djurvänner som läser detta har det bra här i dagarna. Kämpa på! Ett grillrecept från Djurens Rätt kan komma att bidra till en stor skillnad i någons liv, inte minst djurens!

Text & foto: Sara-Maria Westerlund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback