2 Juli: "Kan jag få en kram?"

Vår andra sommartorsdag i Borås gick minst lika bra som förra gången, om inte bättre. Det var mer folk. Gladare folk. Bongotrummor spelande några meter bort. Bra stämmning största allmänt tycker jag. =)

Lite översikt över platsen...
Lite översikt över turnéplatsen...



... och en närbild på tältet.

Inte minst tack vare vår underbara Kajnin som lockade till sig människor i alla åldrar, unga som gamla. Människor som antingen vill ha en ballong eller bara skaka tass. Och så fanns det ju självklart en och annan tonåring som glatt utbrast "kan jag få en kram!?".


Kajnin (Matilda) spänner sig framför kameran.


Kajnin var poppis både bland unga...


... och gamla.

Jag måste dock nämna att det var otroligt varmt och svettigt i kanindräkten. Men det var det värt! Och det känns underbart att få göra bort sig utan att någon kan känna igen mig.


Och nu var det Ingemars tur.


Det gick dessvärre sämre med poliserna. Vi försökte ett par gånger
vädja till två polispar att skriva under 8hours-listan utan framgång.
Däremot verkade de glada de fick träffa Kajnin.


Då var vi snart klara.

Hittils har vi stått till midnatt eftersom det fortfarande finns en hel del folk i parken vid den tiden. Personligen tycker jag de bästa samtalen med besökare hålls mellan kl 21-24. Den är tid då de kanske har sett färdigt på ett bra band, ätit lite mat och tagit en eller flera öl.

Ps. Ett bra tips till alla volontärer på andra turnéstopp. Lägg ner blandad material i en låda som ni ha framme. Man sparar en hel del uttrymme, tid och svett...

Text: Alexander Thorander
Foto: Alexander Thorander & Kristoffer Treudsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback