PDOL - Piteå Dansar och Ler!

Ett av turnéns nordligare stopp, Piteå, avklarades under helgen och jag tror att vi lyckades ganska bra. Dock höll vi oss kanske på banan extra mycket. Jag menar man vill ju hålla sig väl med de som kontrollerar strömmen till var femte väggkontakt!

Skämt och sido, här kommer lite bilder från PDOL '09!

Turnévolontär Moa Lindholm och Kornelia...
 
Umeå-avdelningens egentillverkade skylt.

Volvo V70 på sommarturné...
Volvo V70 på Sommarturné...

"Och om man blir Djurfadder och medlem i Djurens Rätt så får man också vår medlemstidning 4-6 gånger per år..."

Krokodil i Piteå är ett fantastiskt ställe! Mysigt på alla sätt med mycket vegansk mat och fika.

Moa är på gott humör!
Och det är jag också, även om det kanske inte ser så ut... ;)
Camilla samlar namnunderskrifter för 8 hours-kampanjen.
Malte Lindstam delar ut vegetariska grillrecept.


Lördagskvällen lider mot sitt slut, människorna blev nästan lite för trevliga och vi packade ihop vårt tält för att sedan dra vidare! 

För övrigt kan jag berätta att då jag åkte upp till Umeå från Gävle för att vara med på turnén så upptäckte jag att SJ inte längre har någon vegetarisk (alltså utan kött) mat i sin X2000-bistro. Jag klagade högljutt och sckickade ett argt mejl till SJ och uppmanar alla andra att göra samma sak. Men under PDOL mötte jag en journalist på SR som också var vegetarian (och radiokock, han hade tydligen ett eget matprogram). Han lovade att göra ett reportage om det på radio. Klockrent tyckte jag!

Norrlandsteamet, genom Björn Eriksson

Kommentarer
Postat av: Viktor

Det har jag också märkt, att det inte har något veg. på SJ:s tåg. Förut hade de en jättegod vegetarisk lasagne, men den har de tydligen slutat med :(

2009-07-28 @ 22:16:27
Postat av: Elisabeth Gustavsson

Hej! Har just skickat en kommentar till Susanne W.med anledning av hennes och Tomas besök i Motala.När jag kryssade "Kom ihåg mig"-rutan,(varför står det? Det upptäckte jag först nu)anade jag inte att mitt namn skulle dyka upp här alldeles av sig självt.Men det är klart, att jag gärna skickar en kommentar också till er. Camilla! Du är så söt, när du står där med tidningen.Den vithårige mannen blev säkert djurrättsfrälst. Björn! Vad roligt att se dig igen, och så Bra, att du bråkade med SJ! Malte! Vad är det för fräsiga tjejer som du samlat på dig?? Nu har jag tagit bort märket i rutan, för jag tänker inte kommentera hela turnén.

2009-08-18 @ 17:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback