26 juni: Fredagens Peace & Love

Fredagens Peace & Love drog förbi och många i teamet är nu mer eller mindre vana med den ständigt ökade temperaturen. Det som är så bra är att vi i alla fall har vårt tält under en stor ek och får därför skugga på oss (gudskelov!).


Under dagen fick vi  besök av väldigt många yngre entusiaster som slog sig ned framför tältet, njöt av skuggan och läste tidning!

Dessutom fick vi entra det kändistäta området av Peace & Love då en utav medlemmarna i djurrättsbandet Lissi Dancefloor Disaster kom och hämtade upp en massa Djurens Rätt-material för att sprida backstage - bra jobbat! Han påpekade arrangörens val att lägga ut renskinn i hela backstageområdet och ville kontra - vi håller med!

En utav mina favoritmoment under dagen var två (kan man gissa något förfriskade) norrländska böndar som kom till tältet för att skämta om grisar. De var glada men i början mest jobbiga då de endast var där för att tala om hur goda grisar var och hur passande de är till julen... men rätt som det var efter lååånga samtal med de båda lyckades vi få dem tillbaka till marken. De klagade på vår tidning Djurens Rätt och sa att "sånt där är ju jätteointressant", bildbevis kommer snart in på denna blogg (så fort jag laddat upp bild från min mobilkamera) på när dessa läser varsitt ex av tidningen Djurens Rätt i godan ro och de ser mer än intresssrade ut kan jag lova! Att tillägga läste en av dem även Rädda Djuren (Djurens rätts juniortidning). =)



Den legendariske Gula gubben drog förbi tältet, snackade en stund och fyllde såklart i protestlistan (vi vet hans riktiga namn...!).


Vi fick besök av Greenpeace-biet med jämna mellanrum - mycket trevligt!

Text: Suss Westerlund

Kommentarer
Postat av: johan från lissi

härligt!! :D

2009-06-29 @ 23:22:36
URL: http://www.saftkalasrecordings.se/blog
Postat av: Lovisa

Jag gillar min mycket skeptiska blick på gulgubben!

2009-06-30 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback