6 augusti: Gym-pass i Kajnindräkt

Hej!

Nu ska vi sätta mitt minne på ultimat prövning och försöka beskriva vad som hände denna sommartorsdag i Borås stadspark. Det jag minns är att det var en varm, trevlig kväll med härlig musik i parken, drygt 100 meter från oss. Det var förmodligen den kväll med flest människor i parken under hela sommaren. Vi hade också en massa besökare i tältet - visserligen av mindre storlekar: flugor, getingar, fjärilar och annat trevligt småkryp. =)


Alexander och Clarie börjar sätta upp tältet.

Det starkaste minnet är dock alla volontärer i kanindräkten, däribland jag. Det var otroligt varmt. Inte ens på gymmet svettas jag så mycket. Kanske man skulle investera ett fläktsystem i dräkterna? =) Men visst, några kalorier brände man garanterat i kanindräkten!

Jag kan också nämna att man fick några lättare smällar och antastningar, i synnerhet av yngre tonåringar. Kanske hade vi överskattat Kajninens förmåga att locka till sig besökare lite för mycket. Visserligen har den alltid varit populär, bland alla åldrar. Men kanske har vi inte alltid lyckats nå fram vårt budskap bara för det. Vi får hoppas att vi åtminstone gjort ett bra intryck i människors sinnen, även om alla inte visste vad vi stod för. Kanske tar de ett steg närmre infobordet under någon av Djurens Rätts turnéstopp 2010?


Lite kort demostration på hur man fixar djurrättsballonger.

Ett tips till alla våghalsar som vågar sätta på sig några av Djurens Rätt djurdräkter och som råkar ut för att ballongerna tar slut. Använd er av juniortidningen "Rädda Djuren"! Väldigt uppskattat av mindre barn upp till 10 årsålder. Inte minst när det kommer från en kanintass. ;) De väntade tåligt på Kajninen när han gestikulerar "stopp" för att springa i väg till bordet för att hämta en tidning. Men självklart, fungerar ballonger och tidningar bäst tillsammans. Det viktigaste är att vi ger ett bra intryck och får ut vårt budskap om alla individers rättigheter, oavsett arttillhörighet!

Bortsett från våra underbara stammisvolontärer i Borås fick vi hjälp av Git och Jasmine från Jönköping. Alltid tacksamma för alla hjälp utifrån! =)

Tyvärr får ni nöja er med vår enda två bilder från denna sommartorsdag. Tydligen gjorde vi lite annat vettigt när vi inte hann ta flera foton. ;) Så... Det var nog allt väsentligt jag minns av 6 sept.

På återseende!

Text: Alexander Thorander
Foto: Kristoffer Truedsson


Kommentarer
Postat av: Git och Jasmine

Det var bara kul -& svettigt! - att få hjälpa till en stund. Vi ses!

2009-09-11 @ 14:55:44
Postat av: Git

Väl värd att nämna är mannen som stod och tittade när jag och Jasmine tapetserade en affischpelare på torget med snygga Djurens Rätt-affischer. Han stod där bra länge och efter en stund kom han fram mot oss. Jag förväntade mig någon spydig kommentar, men i stället frågade mannen vänligt om han inte kunde få en affisch med den fina kossan på. Han tyckte så mycket om kor och ville ha en sån hemma i sitt kök! Klart han fick en affich, hoppas den pryder sin plats fortfarande.

2009-09-11 @ 14:59:54
Postat av: Truedsson

Heja Git!!!! :D



2009-09-13 @ 20:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback