Sommaryran 6 - 9 augusti vid Läkerol Arena

Gävle Cityfest har gått i graven, istället fick Gävle två festivaler: Sommaryran och Marinfestivalen.
Sommaryran hölls vid Läkerol Arena i Sätra mittemot Gävle-travet, dvs. inte alls centralt. Det var asfalt, betong, grus och äckliga bajamajor. Stånden och tälten stod tätt tätt och samsades med diverse karuseller.
De allra flesta gävlebor som besökte Sommaryran sågade den, och jag är böjd att hålla med. Sommaryran var inget substitut för Cityfesten, snarare en "worst of". Sunkigt.
Vi fick en plats precis vid "ingången" till festivalen där många passerade, en lugn plats där det gick att prata och vi syntes bra. Miljövänliga som vi är kånkade vi dit tält och allt :)
Oj vad snyggt det blev!



Den nästan förlorade sonen, Björn, är tillbaks! Här tillsammans med Emma.


Med Gävletravet i bakgrunden

Med kalla fakta om trav!
Under yran värvade vi två Djurfaddrar, delade ut massa material och samlade underskrifter till 8 hours-kampanjen. Många blev glada att se oss på yran, vi fick beröm, och det plockades gratismaterial. Dessvärre gick i alla fall några av oss in i den berömda djurrättsväggen. I kort består väggen av människor som kommer fram och deklarerar att de är våra "fiender", att de älskar kött, och vill provocera. För många blir provocerade av vårt budskap. Vill berömma mina underbara medarbetare som håller sig coola såna gånger, och kan komma med bra argument tillbaks!


Kommentarer
Postat av: Jens

Hej!



Jätte roligt att ni var där.

MEN. Jag åkte enkom till Sommaryran för att jag vela träffa er, bli djurfadder och skaffa mig en t-shirt.

Men ni var ju inte där. Först hittade jag er inte pga er placering, men den kunde ju inte ni göra någonting åt.

Men när jag väl hittade erat tält så var ni inte där. Det här var på lördagen runt 12 - 13-tiden.

Jag gick runt på området i nästan en timme och jag gick med jämna mellanrum förbi erat tält för att se om någon var där. Men jag såg inte en själ.



Riktigt tråkigt!

2009-09-03 @ 08:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback