30 juni: Summering av Peace and Love

Vi åkte upp på torsdagen (den 28 juli) till Peace and Love-festivalen i Borlänge. Jag och Lina som satt i bilen diskuterade kornas situation. Vi pratade om att 1 600 000 kor lever instängda för att tjäna människornas syften. Helt plötsligt såg vi några av dem stå där, kor betande på en äng vid motorvägen. Hur kul kan det vara att stå och käka vid en motorväg? Och de får bara vara ute ett par månader för att sedan stå inomhus resten av året. Vi undrade också hur många av dessa kor som blev tvingade att lämna sin mamma direkt efter födseln.


DSC00095.jpg

Väl i Borlänge ställde vi upp vårt tält framför scenen Eldorado som ligger på en parkeringsplats. Kl 15.00 slogs portarna upp och musikfestivalen började. Vi är fyra personer - Ille, Mårten, Lina och jag - som pratar om Djurens Rätt och varför djurens liv och intressen ska få vara deras egna.

Besökarna är trevliga och mottagliga för djurrättstanken. Jag pratade med en tjej i en halvtimme som sedan kom tillbaka för att prata mer med mig om djurrätt. Jag tror att hon kommer att bli vegetarian väldigt snart. Jätteroligt!
Idag lördag kom vi för att öppna vårt tält, och när tältduken öppnades kände vi en stark, obehaglig lukt. Många festivalbesökare hade kissat bredvid vårt tält under natten!

Sedan kom regnet! Det öste ned och vi såg fler och fler paraplyer, och lukten försvann snabbt (tack och lov!).
Nu när jag skriver detta är det uppehåll och besökarna vågar titta fram under sina paraplyer.

Den stora händelsen idag var att Mian Lodalen kom förbi och signerade sina böcker i vårt tält. Superkul!

Jag har en känsla av det kommer att gå lika bra för oss idag som tidigare dagar. Flera personer säger "ja, jag ska bli vegetarian". Tänk om ännu fler sa så...

Kristofer Sofroniou
Turnécoach
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag blev er första medlem på peace and love! Stod i SSU tältet, och sprang till er så fort ni öppnade :)

2007-07-21 @ 21:15:59
URL: http://fannyeriksson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback