26 maj: Det allra farligaste

- Det är för att eldsjälar är svåra att stoppa, säger Ingela på NBV Norr som bjudit in Djurens Rätt att föreläsa i samband med sommarturnén.

Jag har precis berättat för henne att förra sommaren som jag skulle med sommarturnén till Lycksele fick frågan från polisen om jag förväntade mig någon motaktion. Trodde jag att jag skulle behöva någon säkerhetsvakt vid turnétältet, undrade Gunilla på polisen i Lycksele. Det var apropå att det varit flera utsläpp av minkar på minkfarmen i Umgransele.

Nu var jag tillbaka till Lycksele med årets sommarturné och det fanns ett intresse hos ägaren av minkfarmen att få veta vad vi pratat om på föreläsningen som jag hållit i Medborgarhuset samma kväll. Till Ingela säger jag att jag ändå inte kan låta bli att smickras av att en minkfarmare bryr sig om vad en sådan liten person som jag säger och inte säger.

Jag kan inte heller låta bli att smickras av att jägarna i inlandet är rädda för Djurens Rätt och att vi kan "ställa till det" för dem. Jägarförbundet med alla miljoner och medlemmar och inflytande. Vi är så mycket mindre men vi har någonting som är farligt. Vi har eldsjälarna. Det finns inget som är så farligt som engagemang, säger Ingela.

Camilla Björkbom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback